Λογότυπο Φρονείν

210 3232370

6942 714432

Θησείου 18

ΗΣΑΠ Θησεἰου

16:00 - 20:00 Σάββατο 9.00-15.00

(μὲ προσυνεννόηση)

info@fronein.gr

Θησείου 18

210 9884294

6942 714432

ΗΣΑΠ Θησεἰου

Θησείου 18

04:00 - 21:00

Δευτέρα - Παρ.

Ἐκπαιδευτικὰ Προγράμματα γιὰ Σχολεῖα

Ἐκπαιδευτικὰ Προγράμματα γιὰ Σχολεῖα (διὰ ζώσης ἤ ἐξ ἀποστάσεως)

Ἡ Σχολή μας ἔχει σχεδιάσει ἐκπαιδευτικά προγράμματα γιὰ σχολεῖα, τὰ ὁποῖα ἀπευθύνονται σὲ μαθητές ὅλων τῶν σχολικῶν βαθμίδων. Ὅλα μας τὰ προγράμματα εἶναι κατάλληλα καὶ γιά σχολεῖα Εἰδικῆς Ἀγωγῆς καὶ Ἐκπαίδευσης καὶ τὰ ὑλοποιοῦν φιλόλογοι καθηγητές Εἰδικῆς Ἀγωγῆς.

Τὰ προγράμματα διαρκοῦν δύο διδακτικὲς ὧρες καὶ ὑλοποιοῦνται στὸν χῶρο τοῦ σχολείου ἤ στὸν χῶρο μας στὸ Θησεῖο. Τὰ προγράμματα μποροῦν νὰ ὑλοποιηθοῦν καὶ μὲ σύγχρονη ἐξ ἀποστάσεως διδασκαλία. Στοὺς μαθητὲς δίδεται πλούσιο ἐκπαιδευτικὸ ὑλικό. Κατεβάστε τὸ εἰδικὸ ἐνημερωτικό ἔντυπο.

ΙΧΝΗΛΑΤΕΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΙΣΩΠΟ ΟΔΗΓΟ (για το Νηπιαγωγείο και Α΄-Γ΄Δημοτικού)

 Το πρόγραμμα στηρίζεται και ἂκολουθεί  τοὺς διδακτικοὺς στόχους του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών τοὒ Δημοτικοῦύ [1] αλλά και του Νηπιαγωγείου: «Το Πρόγραµµα λαµβάνει υπόψη τόσο τη συγχρονική όσο και τη διαχρονική διάσταση της ελληνικής γλώσσας, εφόσον αυτή θεωρείται στοιχείο εθνικής ταυτότητας, φορέας µακραίωνης πολιτισµικής παράδοσης και γραµµατολογίας, δίαυλος επικοινωνίας στην ευρωπαϊκή και στην παγκόσµια κοινότητα», υιοθετεί δηλ. τους στόχους που τίθενται για αυτήν την ηλικία και δομείται με στρατηγικὲς κατάλληλες για την παιδική ηλικία.

[1]ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΑΠΣ) τῆς Ἑλληνικῆς Γλώσσης γιὰ τὸ Δημοτικὸ Σχολεῖο, 2003. ΦΕΚ 303 τεῦχ. Β΄/13-3-03.

Το πρόγραμμα είναι ευχάριστο και δημιουργικό (επιτρέπει την αυτενέργεια), καλλιεργεί την φαντασία και την ομαδικότητα και την ενσυναίσθηση.

Μια εικόνα ή μία γαντόκουκλα μας εισάγει στο περιβάλλον του μύθου. Καθώς τα παιδιά την παρατηρούν, την ζωγραφίζουν ή την συμπληρώνουν, ακούουν και τις πρώτες αρχαίες λεξούλες. Ακολουθεί ένα πρωτότυπο παιχνίδι με τις λέξεις, ακρόαση και εξήγηση του μύθου με την ενεργὸ συμμετοχὴ των παιδιών  και εν συνεχεία η δραματοποίηση του μύθου εκ του πρωτοτύπου.

Η δραματοποίηση του μύθου ανοίγει τον δρόμο για την συναισθηματική συμμετοχή των παιδιών και την φιλοσοφική συζήτηση που θα επακολουθήσει με τις μεγαλύτερες τάξεις.

Το πρόγραμμά μας αξιοποιεί την αγάπη των παιδιών για τα ζώα, για να τους μεταδώσει τα διδακτικά μηνύματα του Αισώπου και τα παρακινεί να παίξουν και να διδαχθούν από αυτά. Η ποικιλία του προγράμματος το κάνει κατάλληλο για τα παιδιά κάθε ιδιοσυγκρασίας, καθώς κάθε παιδί θα βρει κάτι που θα το συγκινήσει και θα το παρωθήσει (ζωγραφική, τραγούδι, δραματοποίηση, κατασκευές, ομαδικό παιχνίδι, βιντεοπροβολή).

Το πρόγραμμά μας πραγματοποιήθηκε πιλοτικά με τη συμμετοχή δύο τμημάτων του 10ου Νηπιαγωγείου Αλίμου (σχολ. έτος 2018- 2019) αποσπώντας πολύ θετικές κριτικές από τις νηπιαγωγούς αλλά και τους γονείς των παιδιών.  Το πρόγραμμα αποτελεί μέρος πειραματικής έρευνας, η οποία διεξήχθη στα πλαίσια της διδακτορικής διατριβής  της δημιουργού του εν λόγω προγράμματος, Ειρήνης Μαυροπούλου (Μελέτη περίπτωσης: 19ο νηπιαγωγείο Κορυδαλλού, 2010-2011).

Τὰ προγράμματα διαρκοῦν δύο διδακτικὲς ὧρες καὶ ὑλοποιοῦνται στὸν χῶρο τοῦ σχολείου, στὸν χῶρο μας στὸ Θησεῖο ἤ διαδικτυακά. Στοὺς μαθητὲς δίδεται πλούσιο ἐκπαιδευτικὸ ὑλικό. Κατεβάστε τὸ ἐνημερωτικὸ ἔντυπο.

Μικροί Ρήτορες (Δ΄ Δημοτικού, Α΄Γυμνασίου)

Δ΄ Δημοτικού

Αναπαράγονται γνώσεις από τα κεφάλαια 6, 8,12, 14, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  του  σχολικού βιβλίου (καθώς και από τα κεφάλαια 11, 15, 22 για τα θέματα Αγωγής).

Άλλες πηγές:

Πλουτάρχου,  Βίοι παράλληλοι, ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ / Jacqueline de Romilly,  ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ / Θουκυδίδου,  Ιστορίαι μετφρ. Ελ.Βενιζέλου / Αριστοφάνους,  ΝΕΦΕΛΕΣ / Ι.Θ. Κακριδή,  Α. Δελμούζου,  Δοκίμια για την Παιδεία / Πλάτωνος.  ΚΡΙΤΩΝ / Εύης Πίνη,  «Με τη Γλαύκη στην Αρχαία Αγορά της Αθήνας»/ διαλέξεις Θεμιστοκλή Μουρτζανού κ.π.ά αρχαία ελληνικά αυθεντικά κείμενα.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Τα παιδιά φορούν χιτώνες και:

  • συμμετέχουν σε κινητικά παιχνίδια ή συμβολικές αναπαραστάσεις που ζωντανεύουν όλες τις δραστηριότητες που πραγματοποιούνταν στο χώρο της Αρχαίας Αγοράς  κατά τους κλασικούς χρόνους.
  • συμβολική αναπαράσταση των γεγονότων της πρώτης περιόδου του Πελοποννησιακού πολέμου, οι μάχες, οι λεηλασίες, ο θάνατος του Περικλή, ώσπου φτάνουμε στη Νικίειο ειρήνη
  • Αναπαράσταση της Εκκλησίας του Δήμου με δραματοποίηση δύο εκ των καλυτέρων δημηγοριών που εκφωνήθηκαν ποτέ, αυτές του Νικία και του Αλκιβιάδη πριν από τη Σικελική εκστρατεία.
    • Δραματοποίηση του διαλόγου του Σωκράτη με το μαθητή του Κρίτωνα, ο οποίος τον παροτρύνει να φύγει από την Αθήνα για να σώσει τη ζωή του μετά την καταδίκη του σε θάνατο. Η Δασκάλα σε Ρόλο βοηθά κάνοντας ερωτήσεις όπως έκανε ο Σωκράτης.

    (Αξιοποίηση της Τεχνικής του θεάτρου συλλογικός ρόλος σε συνδιαλλαγή με Δάσκαλο σε ρόλο ή με άλλο συλλογικό ρόλο).

    Έτσι το πρόγραμμα κλείνει με την προσέγγιση του επιφανούς Φιλοσόφου και Δασκάλου που έκανε πράξη τις αξίες και τα ιδανικά που δίδασκε και διατράνωσε το Δίκαιο Λόγο.

    Κατά τις δραματοποιήσεις, όπου ταιριάζει κατά την κρίση της εκπαιδευτικού, ενδέχεται να αξιοποιηθούν και άλλες τεχνικές θεάτρου που χρησιμοποιούνται στο Εκπαιδευτικό δράμα, όπως ανίχνευση της σκέψης, παραγωγή ήχων, ανακριτική καρέκλα, ρόλος στον τοίχο, φανταστικά προσωπικά αντικείμενα, ομαδικό γλυπτό.

Το πρόγραμμά μας πραγματοποιήθηκε πιλοτικά με τη συμμετοχή δύο τμημάτων του 2ου Δημοτικού σχολείου Λυκόβρυσης αποσπώντας πολύ θετικές κριτικές από τις δασκάλες των παιδιών Μαρία Σαμαρίδη και Ράνια Φελέκη.

 

Α΄Γυμνασίου

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τα παρακάτω επιμέρους στάδια:

(α) Δρώμενο για τις λειτουργίες της Αρχαίας Αγοράς

(β) Δρώμενο για τα πρώτα έτη του Πελοποννησιακού πολέμου (Αρχιδάμειος πόλεμος)

(γ) Δημηγορίες Νικία – Αλκιβιάδη (στὴν Ἀγορὰ)

(δ) Διάλογος Δίκαιου-Άδικου Λόγου &  Συζήτηση περί Αγωγής

(ε) Διάλογος Σωκράτη – Κρίτωνος (στὸ δεσμωτήριο)

 

Αναπαράγονται γνώσεις από τα κεφάλαια Δ’ 5, 10 –  Ε’ 1, 2, 3, 4, 5  – ΣΤ’ 1,2,                             του σχολικού βιβλίου της Ιστορίας.

Άλλες πηγές:  Πλουτάρχου,  Βίοι παράλληλοι, ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ / Jacqueline de Romilly,  ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ / Θουκυδίδου,  Ιστορίαι μετφρ. Ελ.Βενιζέλου / Αριστοφάνους,  ΝΕΦΕΛΕΣ / Ι.Θ. Κακριδή,  Α. Δελμούζου,  Δοκίμια για την Παιδεία / Πλάτωνος.  ΚΡΙΤΩΝ / Εύης Πίνη,  «Με τη Γλαύκη στην Αρχαία Αγορά της Αθήνας»/ διαλέξεις Θεμιστοκλή Μουρτζανού κ.π.ά αρχαία ελληνικά αυθεντικά κείμενα.

Το πρόγραμμά μας πραγματοποιήθηκε πιλοτικά με τη συμμετοχή δύο τμημάτων του 2ου Δημοτικού σχολείου Λυκόβρυσης αποσπώντας πολύ θετικές κριτικές από τις δασκάλες των παιδιών Μαρία Σαμαρίδη και Ράνια Φελέκη. Καθώς το πρόγραμμα είναι παιδοκεντρικό εύκολα προσαρμόζεται στην ηλικία αλλά και στο δυναμικό των παιδιών που συμμετέχουν, για το λόγο αυτό θεωρούμε πως μπορεί να είναι πολύ βοηθητικό και το προτείνουμε και για τους μαθητές της Α’ Γυμνασίου.

Τὰ προγράμματα διαρκοῦν δύο διδακτικὲς ὧρες καὶ ὑλοποιοῦνται στὸν χῶρο τοῦ σχολείου ἤ στὸν χῶρο μας στὸ Θησεῖο. Ὅταν τὸ πρόγραμμα ὑλοποιεῖται στὸν χῶρο μας (ὁ ὁποῖος βρίσκεται σε πεζόδρομο καὶ σὲ απόσταση λίγων μόνο μέτρων από την είσοδο της Αρχαίας Αγοράς /επί της οδού Θησέως 18) συνδυάζεται μὲ ξενάγηση στὴν Αρχαία Αγορά.

Στοὺς μαθητὲς δίδεται πλούσιο ἐκπαιδευτικὸ ὑλικό. Ζητῆστε μας τὸ ἐνημερωτικὸ ἔντυπο.

Download brochure

Ut rutrum tincidunt justo convallis dignissim. Proin maximus sagittis tempor.

Download App

Ut rutrum tincidunt justo convallis dignissim. Proin maximus sagittis tempor.

Download Calendar

Ut rutrum tincidunt justo convallis dignissim. Proin maximus sagittis tempor.